Chanel-No5-EDP
Bez kategorii

Chanel N°5 i hiszpańskie wino Rioja

Rok 1770 przyniósł wiele przeobrażeń wielkiemu miastu jakim jest Paryż. Niektórzy historycy potwierdzają, że to właśnie wtedy rozpoczęły się znaczące kulturowe zmiany francuskiej societé. Pamiętny ślub per procura, późniejszej fracuskiej pary królewskiej, czyli Ludwika Augusta i Marii Antoniny dał początek wielu społecznym wydarzeniom. Dzisiaj niewiele już osób pamięta, że w owym doniosłym roku powołano do życia również słynny dom mody pod nazwą Le Grand Mogol, kreujący nowe trendy w estetyce ubioru pośród dworskiego otoczenia  królowej Marii Antoniny. Dokładnie 150 lat później, również w Paryżu, Gabrielle Channel znana wszystkim pod pseudonimem Coco, zapragnęła stworzyć aromat posiadający ”zapach kobiety”.                                                                                                                                                             Coco Chanel                            Za sprawą słynnego projektanta Ernesta Beaux, potrafiącego mistrzowsko łączyć naturalne zapachy świeżych róż i jaśminu w tajemniczą komozycję z syntetycznymi substancjami zapachowymi, powstało słynne Chanel N°5, jedna z najbardziej znanych w świecie marka drogich perfum. W ostatnich latach trend nowych zmian nie ominął również rynku win wyższej kategorii (Premium) i przekroczył odważnie francuskie granice.

 Perfume-de-sonsierra-rioja-winePerfume de Sonsierra, będące swoistym wyzwaniem dla jakże konserwatywnej branży winiarstwa, pojawiło się w 2007 roku, posiadającym również w swojej liczbie szczęśliwą siódemkę. Publiczna prezentacja wina odbyła się tym razem w dalekim od stolicy Francji, hiszpańskim regionie Rioja. Do projektu stworzenia wizerunku tego bardzo szczególnego produktu wytwórca Bodegas Sonsierra zaprosił znanego projektanta mody, prawdziwego enfant terrible wzornictwa, którym był w ostatnich latach David Delfin.

David-Delfin_PLYIMA20170604_0004_1

Piszemy o nim w czasie przeszłym, gdyż zaledwie kilka tygodni temu świat mody pożegnał tego utalentowanego artystę. To nie kto inny, jak osobisty przyjaciel znanego hiszpańskiego reżysera Pedro Almodovara, dla którego zaprojektował kostiumy do ostatniego filmu pt. Julieta. Ciekawy styl pracy, w którym panuje niczym nieograniczona kreatywność potrafił wnieść nowego ducha w tej fascynującej enologicznej inicjatywie. W połączeniu z wielkim wysiłkiem enologa, powstało jedno z najbardziej ekskluzywnych i najwyższej jakości win Rioja. Stworzono wspólnie produkt, który łamie znane dotychczas w winiarstwie standarty. Bardzo osobliwy wygląd butelki, daleki od klasycznej konwencji znanych nam kształtów, przypomina raczej obraz najlepszych perfum haute couture, a dokładniej słynnego Chanel N°5.     Perfum pu Jomme?                                                                                      Oczywiście nie tylko, jak zapewnia nas słynny projektant. Wielka akcja promocyjna z nieograniczoną niczym wyobraźnią twórców pokazały, że w dzisiejszym świecie w nawet tak zachowawczym segmencie towarów jakim są wina, odważna prezentacja jest sprawą niezwykle ważną i może decydować o sukcesie lub porażce projektu nawet najbardziej wyszukanego trunku. W tym wypadku udało się stworzyć coś innego, czyli uderzające w wyglądzie i z całą pewnością przyciągające uwagę swoją elegancją nowe, markowe wino. I co najważniejsze, wytworność z jaką się prezentuje szerokiej publiczności, towarzyszy również podniebieniu. Możemy zapewnić czytelników, że to, co znajduje się w środku butelki/opakowania? jest warte degustacji. Zrobiono enologiczny rarytas by cieszyć zmysły. Wprawdzie o wielkiej polemice, ale co jest najważniejsze również o dobrej jakości. Spośród 620 ha winnic będących w dyspozycji producenta 150 stanowią najstarsze winne tereny, na których porastają ponad 40 letnie krzewy winogron Tempranillo. To właśnie z tej najlepszej części winnicy co roku enolog wytwórni wybiera działkę, z której zbierane są owoce mające największy potencjał do zrobienia najlepszej kategorii wina, jakim jest Perfume de Sonsierra.

bot-perfume-sonsierra-2013-estuche 2     Jest to czerwone wino z kategorii dojrzewających w beczkach, i to nie byle jakich, tylko z francuskiego dębu, gdzie przez 16 miesięcy nabiera właściwego charakteru. Po otwarciu butelki pojawia się bogaty wachlarz zapachów, w którym przeważają owocowe wrażenia (truskawki, porzeczki), dobrze połączone z aromatami właściwymi dla starzenia się wina, zwłaszcza wyraźnych nut palonej kawy, tostów i wanilii, dających temu trunkowi w powonieniu pewną słodycz. Na podniebieniu jest to długi, bardzo dobrze zrównoważony o dobrym wejściu i wysokiej trwałości trunek. W ustach zauważalna jest mocna obecność owoców z dobrze zintegrowanymi smakami wywodzącymi się z dębu. Już po pierwszej degustacji sprawia odczucie wspaniałego wina cieszącego wszystkie możliwe zmysły. Imponujący charakter Perfume pokazuje, że mamy przed sobą naprawdę wielkie wino. Jest to wyjątkowa i limitowana do kilku tysięcy butelek kreacja skierowana do kolekcjonerów oryginalnych doświadczeń. Problemem jest to, że wobec wielkiego zainteresowania i niewielkiej podaży zainteresowani klienci Viniteranio muszą dokonać wcześniejszego zamówienia i rezerwacji tego produktu, by stać się posiadaczem słynnych w świecie hiszpańskich winnych perfum. No cóż, chęć degustacji czy zrobienia niekonwencjonalnego prezentu bliskiej osobie ma swoją cenę. Uczestnictwo w ekskluzywnym klubie dysponentów dobrych, markowych win wymaga cierpliwości. Nic na to nie poradzimy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *